lördag 26 april 2008

Så förbannad att jag håller på att smälla av!!!

Så har det till slut hänt...är så jävla arg att jag skakar. En gubbe som bor i huset brevid har en stor hund bunden utanför huset där han bor. Problemet är att gubben själv inte är ute samtidigt med hunden, som är nåt djävulskt han-elak och är knuten i ett flera meter långt rep så att han når ända ut på trottoaren...

Jag brukar ta en omväg om jag misstänker att hunden är ute men imorse såg jag honom inte där han låg bakom en bil. När jag och grabbarna kom och gick på trottoaren, i höjd med bilen, kommer hunden RUSANDE med blottade tänder och bara vrålar. Herre gud vad rädd jag blev!!!

Jag försökte rycka åt mig grabbarna men hunden nådde ända fram. Ja en sammandrabbning var ju oundviklig...tack och lov hann det inte bli något riktigt slagsmål då gubben kom ut och halade in sin hund. Jag var rasande och sa åt gubben för hundrade gången att: Nu jävlar kortar du linan hunden är bunden i!! Och gubben svarar som vanligt att: Näe det tänker jag INTE göra. Nalle FÅÅÅR vara här.

Till saken hör av vi ju bor i ett tättbefolkat område, och marken där hunden är bunden INTE är enskild mark utan hör till alla som bor i bostadsområdet. Och trottoarerna hör väl för tusan till ALLA. Han har blivit tillsagd så många gånger, och en mer än förbannad vaktmästare, som blivit utsatt för ett utfall av hunden, klippte för ett par år sedan t.o.m. bort de nedre grenarna på ett träd där hunden brukade ligga och lurpassa bakom. Ja, nu ligger hunden och lurpassar bakom bilarna istället...

Gahhhh!!!!! Jag avskyr gubbjäveln och jag avskyr den förbannade hunden!!!

För några år sedan när gubben inte var riktigt lika skröpplig och försupen brukade man kunna möta honom och hunden ute på promenad. Även då hade han hunden i ett flera meter långt rep istället för koppel. Då man ju inte ville möta dom, gick man över på den andra trottoaren, varpå gubben också gjorde det. Man bytte igen, vapå gubben återigen också bytte sida. Och så höll det på.... Och när gubben var full kom det alltid nån spydighet som: Törs du inte gå på samma sida som oss, va?

Även idag kom det en hel del spydigheter... Gubbjävel!!!

Inga kommentarer: