lördag 5 april 2008

Härligt väder!

Hoppas nu att det går att göra styckesindelningar i detta inlägget. Annars blir jag sur. Jag är inte helt säker på att jag gillar den här nya bloggen. Och jag saknar fortfarande smiliesgubbarna...jo jag VET att att det är barnsligt, men så är det...;-)

Inatt snöade det, så imorse när vi vaknade var allt vitt igen. Men nu är det såpass varmt att snön snabbt smälte bort igen. Det är bra att det kommer lite regn och snö så att den gamla snön försvinner. Längtar efter våren!! :-)

Ljuvligt väder idag iallafall, och Anders och jag tog en tvåtimmars promenad i hygglig takt med grabbarna. Skönt!! När vi kom hem fick grabbarna äta och sen ägnade de sig åt bengnagning medan Anders och jag tog en välförtjänt kopp kaffe och slappade i varsin soffa. Och kollade på hundarna. Samspelet mellan dom är riktigt spännande att följa...


Idag hade Gandhi lagt sig för att sova på den hundmadrass som Beppe anser är HANS bengnagar-madrass. Uschiamig!!! Beppe gick och letade och letade efter nåt annat bra bengnagarställe men...nej då! Det bara MÅSTE gnagas på hans madrass, så han gick och knölade ner sig brevid Gandhi. Trångt!! Gandhi vaknade och agerade bengnagarpublik en lång stund, tills Beppe insåg att Gandhi ju OCKSÅ hade fått ett ben. Yes!! Ett härligt ognagt, till på köpet, nåt som Beppe bara inte kan motstå :-)

Det redan gnagda benet lämnades åt Gandhi, som jag gissar var mycket nöjd med bytet. Ben som inte är gnagda är nämligen helt värdelösa, enligt Gandhi. Men så fort Beppe har tuggat på dem blir de värdefulla skatter och otroooooligt goda! Något som gör att han med glädje byter sitt HELA ben mot en liten slaskig benrest ;-)

Ja när de till slut fått "rätt" ben så beslöt de sig för att samsas om den bästa(???) madrassen, något som onekligen ser rätt obekvämt ut. Jaja, finns det hjärterum...;-)

Apropå hjärta...så mötte vi två tikar, varav en löpte, när vi var ute på morgonpromenaden. En var av nån slags stövartyp, och den andra var en kinesisk nakenhundstik med en piffigt rosa regnoverall. Gryyymt snygga, tyckte grabbarna!!!

Därefter satte de in charmoffensiven. Gandhi som ju saknar all förfining när det gäller amour, nöjde sig med att sträcka upp sig och säga nåt i stil med: -Öhhh!!! Vore han människa skulle han med säkerhet vara den där drängiga killen som hänger i barerna, tar tjejerna på tuttarna och säger: -Öhhh, du bruden!!!

Beppe däremot, måste vara hundvärldens Raskenstam, Don Juan eller...ja ni hajjar? Han bestämde sig för att ragga mer storstilat. Gjorde sig först så snygg han bara kunde och därefter skulle han väl stila med sin utmärkta fysik, eller nåt. För han studsade rakt in i ett stort buskage, där han fick fullt med snö och smågrenar i pälsen. Och en STOR gren mitt uppe på huvudet :-O Stod sen och såg ut som nån slags muterad älg medan han med "förförarrösten" lovade flickorna guld och gröna skogar bara de kom över till vår sida vägen. Ja jisses!!! De pojkarna, de pojkarna...:-D

Kanske bloggar lite mer sedan när jag varit ute och tränat med Gandhi....för när det gäller vår lydnadsträning finns det MYCKET att blogga om, det är ett som är säkert! Ujujuj!!!

1 kommentar:

Blogobananas sa...

Så vintern börjatr äntligen ebba ut hos er också!
Här nere är det fullt vårbruk - å inte en lerig hund så långt ögat når. Najs..