måndag 7 april 2008

Lite nattligt surr

Kvällsrastningen är överstökad och då tänkte jag sitta framför datorn en stund innan det är dags att gå och lägga sig. Jag har tvättat och städat som en tok idag, och det känns rätt behagligt att varva ner med lite bloggning. Och ett stort glas citronvatten, såklart. Surt och gott med en hel pressad citron i en liter iskallt vatten. Älskar det som smakar surt, salt och bittert. Mmm!!!

Ja våren den kom, insåg att den hade hamnat i Jämtland och drog som en avlöning! *suck*
Så nu lägger jag ut en EFTERLYSNING här. Är det någon som har sett den, så be den att OMEDELBART ta sig tillbaks hit. Vi saknar den!!

Igår natt snöade det, det har snöat hela dagen och det håller fortfarande på...vitt, vitt, vitt överallt. Det har nog minst kommit en decimeter, förmodligen mer. Lite modstulen blir man allt, men det är ju bara att gilla läget. Man får försöka se lite positivt på det hela. Den gamla snön kommer att försvinna i ett nafs när den nya smälter, och så slipper vi ju grus och grusdamm-eländet i några dagar. Det sista ÄR faktiskt riktigt glädjande!

Som man får städa, det är ju inte klokt! Sista veckan har ALLT som finns här hemma varit höljt i en grå slöja. Det är nästan så det knastrar av grusdamm när man tuggar. Trots att man dammsuger och torkar allt vad tygen håller. Hugaligen!

Hade planerat att stoppa grabbarna i duschen idag för att tvätta bort all grus, lera och sand i pälsarna, men efter att Anders hade tagit dom på en långis i skogen behövdes det inte längre. De springer ju som tokar i djupsnön, och nu var snön så blöt att de på så sätt blev självrengörande. Himla praktiskt! ;-)

Helgen som gick var bra. Långa promenader och soligt och vackert väder. Man riktigt kände fräknarna bryta ut i ansiktet. Poff poff!! Så nu ser jag i vanlig ordning ut som om jag har solat genom ett durkslag :-D

Lite träning med hundarna blev det också. Men för min och Gandhis del går det inte alls så bra med lydnadsträningen nu. Nästan sämre än tidigare, faktiskt! Uschiamig!! I ett försök att rycka upp mig bestämde jag mig igår kväll för att släppa alla tankar på lydnaden, och istället testa nåt som jag misstänkte att Gandhi skulle tycka vara kul. Sagt och gjort! Valet föll på vittringsapportering, nåt Gandhi aldrig har gjort förut. Och gissa om han tyckte det var roligt!!!

Jag la ut apporteringspinnarna (4+vittring) fyra gånger och han klarade alla, och kom och avlämnade. Klockrent!!! Så himla duktig!!! Och det viktigaste av allt var att han tyckte det var så suuuuperkul :-) Om vi har någon användning av det eller inte, spelar ju ingen roll. Vi får hålla på med det för att det är skojjigt. Ibland kommer det ett lyft när man som bäst behöver det! ;-)

Nä nu är det dags att krypa till sängs. Natti natti!

Inga kommentarer: