lördag 26 april 2008

Lugnat ner mig lite nu...

...men är fortfarande arg. Ytterligare en dust med gubben men det står klart att han inte alls förstår problemet med att knyta fast en hund som BÅDE gör fula utfall mot barn och är jävligt hanhundselak alldeles intill trottoaren, och sen själv gå in och stänga dörren om sig. Herregud, vi bor ju alldeles vid en skola! Det är bara tur att inget allvarligt har hänt än...Uschiamig!

Nä, nu ska jag sluta gnälla om det där...

Anders har spenderat dagen på brukshundklubben, och kommer så att göra imorgon också då de håller på med SBK-instruktörsutbildningen. När han kom hem idag stack vi och tränade en stund.
-Nu serru Beppe, placerar vi den här konen här borta. Och så springer du dit sen. OK?

Beppe apporterar hit....

...och sen apporterar han dit.
Ja. de tränade alltså apportering med dirigering idag, och det gick riktigt bra. Gandhi och jag tränade fritt följ och apportering, och det blev väl rätt OK. Sen var vi och handlade lite.
Nu laddar jag som bäst inför en absolut favoritfilm!! Nämligen Zigenarnas Tid av Emir Kusturica. Den börjar 00.05 på TV2. En underbar...näe, magisk film!! Med en fantastisk musik av Bregovic. En mörk historia som berättar om obehagliga ämnen men med en varm och galen humor. En vacker film, och i mina ögon ett mästerverk. Banne mig vad jag älskar denna filmen...och Kusturicas andra filmer. Jag längtar!! Bara någon timme kvar nu...:-D

Inga kommentarer: