torsdag 30 april 2009

Valborg

Trötta och nöjda hundar ligger nu och zzznarkar här på golvet efter dagens bravader. På eftermiddagen mötte vi upp med Micke, Janco & Speed ute i skogen för lite roliga lekar. Tre timmar var vi ute i det ljuvliga vädret och vi hann med en hel del. Lite uppletande, spår, bevakningsövningar och lite annat skoj. Jaffer lekte också med Speed och som det såg ut så hade de väääldigt roligt. Full fart! :-) Fast de kan koppla av tillsammans också, och det är ju riktigt skönt.
Foton togs i MASSOR, och de kommer så småningom.
Hela kvällen har det smällt, smattrat, tjutit, pangat och visslat av alla fyrverkerier som skjutits iväg. Jag, Beppe & Gandhi "lyckades" till och med tajma in kvällspromenaden precis då stans stora fyrverkeri brändes iväg. Men det var ingen fara den här gången heller, de lufsade på precis som vanligt och verkade knappt bry sig om pangandet. Inte heller Jaffer reagerade, han var precis som vanligt. Det hade vi nästan misstänkt då han hittills inte varit rädd för några andra oljud, men man vet ju aldrig. Himla skönt att det gick bra!
Mindre trevligt var det väl att Jaffer tuggade på en STOR äcklig skalbagge, när han promenerade med sin kryp&kräl-fobiska matte. Uäck! Fy sjutton vad äckligt!!! Jag trodde liksom att det var slut på dom tiderna nu. Gandhi åt ju en massa ohyggliga tingestar när han var yngre...ja, och nu kommer det en kusätare till. Jag ryyyser bara jag tänker på det. Halvtorkade daggmaskar står också på godismenyn...
Otäcka lilla terrorist! ;-)
Nä, nu är det dags även för mig att krypa till kojs. Anders och hundarna sover ju för länge sedan och nu känner även jag John Blund är på väg. Natti!

1 kommentar:

Anonym sa...

:-D Han skulle väl bara testa skalbagge, kan vara en kulinarisk upplevelse... man vet ju inte sånt om man inte provar ;-) /lollo