söndag 26 april 2009

Å så har det gått en vecka till...

En vecka som för min del har varit kanon! Jag är tillbaka på museet för att där göra ett målningsjobb under ett par veckor, vilket känns otroligt kul, då jag verkligen har längtat tillbaka dit. Ujujuj, så bra det kändes att kliva in i attributverkstaden igen! Jag ska njuta av varenda arbetad minut :-)

För hundarnas del har veckan väl sett ut ungefär som vanligt. Nåt spår, lite träning och promenader i skog och här hemma. Det enda ovanliga som hänt är väl att jag och Jaffer under en kissepromenad idag stötte på - Gandhi?!? Han såg rätt nöjd ut med tillvaron där han spankulerade omkring och tyckte nog att han VISST kunde rasta sig själv. Suck! Han har aldrig öppnat ytterdörren förut, men nån gång ska väl vara den första. Fast hädanefter är det LÅST dörr som gäller...
Beppe däremot, hade stannat hemma - så klart! :-) Stod i dörröppningen och såg både upprörd och olycklig ut...för rymmer hemifrån - det gööör man ju bara inte.
Inte i Beppes värld iallafall.
Jag och de tre huliganerna har varit ensamma i helgen då Anders har jobbat borta. Mååånga promenader blir det! De stora grabbarna behöver ju få egna promenader utan att bli sinkade av av den belgiska lilla vettvillingen som far fram som en flipperkula i kopplet
;-)
Anders tog Beppe och Gandhi på en skogsrunda när han kom hem, och som de såg ut, hade de haft riktigt skoj i de blöta dikena.
Jisses! :-)
Jag och Jaffer tog istället en promenad tillsammans med briardvalpen Juni. De kom jättefint överens och hade nog rätt kul de också :-) Busungar! Lilla Juni är faktiskt en av dom sötaste briardvalpar jag nånsin har sett. Så otroligt fin! Och så himla trevlig.
Fullständigt oemotståndlig!
Denna gången blir det inga bilder på några briarder, då det helt enkelt inte har tagit så många färska bilder alls. Min favvokamera tappade jag i backen så att den gick sönder i vintras och den stora kameran glömde vi i Västerås. Så är det då bara den nyaste och den nyaste kameran kvar, och den är liksom inte så kul att fota med. Jag tycker mest att det blir tråkbilder :-(
Den är lite seg, det är svårt att få bilder med skärpa osv.
Ett DUMT köp! :-S

Här är iallafall några bilder på Jaffers första besök i en myrstack. Den här killen verkar bli VÄLDIGT taggad av allt som sticks och "bits". Barrträd är annars en favorit, men här hittade han nåt som var ännu roligare...

Undersöker vad han tror är en vanlig liten hög...

Men hallå, det BOR nåt här!


Ja sen hasade, kasade och kroppssurfade myrmarodören Jaffer omkring ovanpå myrstacken en bra stund. och ju fler myror som kröp på honom, desto mer taggad...


... man kan ju förstå varför det kallas myrstackar. För det kan sannerligen inte vara kul att få sånt här oväntat besök :-S


Nån slags känguruliknande myrslok?



Avslutar med det senaste i Jaffers skattsamling. En massa nya bra-att-ha-grejor blir det, varje dag.


Hoppas nu att texten inte grötar ihop sig nu igen. Bloggen vägrar ibland göra styckesindelning när man har använt bilder i inlägget. Jag vet inte varför det blir så, men det är otroligt tröttsamt!



3 kommentarer:

Jeanette sa...

Härligt att du arbetar igen = ) Här flyter allt på Femi har kommit hem igen såååå underbart att ha henne hemma.. Ja tänk va hemskt det blir i sommar när hon ska vara borta 10 hela veckor (jag som höll på att fullkomligt krevera av saknad efter 14 dagar) Så om allt går som det ska så blir det puppilurar till midsommar = )

Femi skickar en stooor skäggpuss till brorsan

lollo sa...

grattis till målarjobbet! Han verkar vara en duktig upphittare lillemannen... Så ni uppskattar inte hundar som rastar sig själva? :-D Härligt med företagssamma djur tycker jag ;-)

Kim sa...

Underbara bilder på en söt Jaff! :D