söndag 27 september 2009

Ska passa på att blogga lite nu...

...innan det är dags att gå och lägga sig.

Här är allt som vanligt, ja förutom att Beppe fortfarande inte är bra i benet. Hösten inleddes inte riktigt som det var tänkt för hans del. Anders och han var ju i full gång med träningen och hade anmält till tre tävlingar, och så blir det så här. Så trist!

Han har fått ta det jättelugnt nu ett tag, och haltar inte hela tiden, men man ser att han går orent och stelt i framkroppen och har det ganska jobbigt när han går i nedförsbackar. Det ser definitivt ut som om det är höger sida som det onda sitter i, men om det är benet, armbågen eller bogen, ja det vete sjutton, för i vanlig ordning säger han inte ett pip om man klämmer på honom. Lite rädd om högerbenet, men det är också allt. Men förhoppningsvis vet vi mer imorgon när vi har varit hos veterinären, en röntgen måste det ju bli i alla fall...för bra mår han inte. Stackars Beppegubben!

För första gången i sitt liv är han helt nöjd med med att ta det jättelugnt och är inte det minsta missnöjd med den låga aktivitetsnivån. Ja alltså...det är INTE den Beppe vi känner!?! Trött och sover mycket och är lite allmänt puttrig och lite småsur. Och beter sig ungefär som en hund i spökåldern. Hoppar till för ingenting, skyggar för både det ena och det andra och är mer reserverad än vanligt. Bekymmersamt, var ordet! Och oroligt, innan vi vet vad som är galet.

Med de andra två är det däremot bara finfint. Det kanske är tur att de har varann just nu så att de inte terroriserar Beppe när han inte mår så bra. Idag fick dom spåra och det tror jag båda blondinerna uppskattade mycket. Gandhi spårade rent av så fint idag att mattes leende satt kvar mest hela dan ;-) Fiiina vinklar trots att jag hade lagt ett rätt knixigt spår :-)

Förra helgen åkte jag med Ingela och lilla briardtiken Juni på utställning i dagarna två. Riktigt kul med en lillsemester i trevligt sällskap! På lördagen var det på Ljusdals BK och på söndagen var utställningen i Sveg. Resultatet blev 1:a med HP bägge dagarna med fin kritik för den nyblivna junioren! Hon är så himla söt, lilla Fröken Pralin! :-) Ingela har gjort illa sitt knä så Juni fick springa i ringen med mig istället, och det gjorde hon så duktigt. Trots att världens bästa matte stod utanför :-) Jag funderade ett tag på att ta med och ställa Jaffer också, med det var jag otroligt glad för att jag inte gjorde. För Juni drog nämligen igång sitt första löp på lördagen och jag kan ju bara tänka mig hur det hade varit att sova i en ytte-pytte-liten stuga med bägge hundarna. Hugaligen! :o Det räckte liksom med att kliva innanför dörren hemma på söndageftermiddagen...Gandhi och Jaffer blev alldeles tossiga av löpdoften. Fick skynda mig att hoppa i ett bad och byta kläder innan allt var något så när som vanligt igen ;-)

Nä, nu får jag nog ta och gå och lägga mig. Imorgon har vi ju veterinärbesöket. Natti natti!

Inga kommentarer: