måndag 28 september 2009

Lättnad!

Vid veterinärbesöket idag togs röntgenbilder på armbågarna och så passade vi på att kolla upp Beppes gamla knäskada när han ändå befann sig på röntgenbordet. Som vi trott så har det hänt nåt i den högra armbågen, men det är en liten skada som antagligen har följts av en inflammation i området, så med ytterligare vila och lite medicin trodde veterinären att det kommer att ge med sig. Och försiktig träning från början, när det väl är dags att sätta igång igen. Inga tvära vändningar, hastiga start/stopp osv. Ja typiskt " briardiga" rörelser med andra ord, men...ja, det blir en utmaning ;-)

I övrigt visade röntgen väldigt glädjande överraskningar! :-) Jag hade nog trott att lederna på en hund på drygt 6 år (som för övrigt har farit fram väldigt ovarsamt med sig själv) skulle visa upp ett visst slitage och lite pålagringar - men icke! De röntgade lederna var verkligen hur fina som helst förutom den lilla skadan i hö armbåge. Jag är rätt övertygad att en röntgen på mig INTE skulle visa upp samma fina resulat för det finns nog en och annan pålagring där skulle jag tro ;-) Att hålla sina hundar välmusklade är ju liksom bra mycket lättare än att hålla sig i trim själv...ehum.

I övrigt har det inte hänt så mycket idag. Beppe har varit rätt trött och "lurvig" efter dagens medicinering, och han har varit hemma med mig medan Anders har tagit de blonda energiknippena på ett par rejäla långpromenader. Tror nog att Beppe har tyckt att det varit skönt att de yngre förmågorna varit alltför trötta för att stoja här hemma :-)
Kallt som sjutton har vi och det blåser isvindar. Och det luktar snö. Brr!!!

3 kommentarer:

Jeanette sa...

ÅH va skönt att det går åt rätt håll med Beppe!!!
Aldrig roligt och ha en hund som är skadad. Jag håller med här finns det nog också en och annan pålagring = )
Syster Femi har lyckats att bli både Fransk och Spansk Selectione på sin utlandsturne, men är nu äntligen hemma = )

Kramar från oss alla
Femi skickar en stoor puss till Brorsan och Mephisto skickar Morbnror ett ordentligt skäggdrag!!

Anonym sa...

skönt med fina friska leder! Ta hand om er alla! /lollo

Birgitta & Lizzie sa...

Skönt att Beppe kan gå ner på knä igen ;) om han skulle hitta nån snygg brud att fjäska för menar jag ;))

Vi som sett honom fara fram som en tornado och göra snabba stopp och svängar vet ju vilken massa kraft det är i den svarta " levande massan " när ABS bromsarna slås på för att hejda framfarten !!

Nospuss från mej och kram från min matte !

// Lizzie

Pst .. Nu ligger jag bara en etta efter .. *ler* !