lördag 23 maj 2009

Sol, städning och humlornas krig

Härligt, soligt väder idag och faktiskt så varmt att till och med jag satte på mig shorts. Men benen är så kritvita att det nog är risk att folk blir bländade. Hm...förhoppningsvis blir det fler soliga dagar i sommar, så att de hinner få lite färg. I annat fall får jag väl dela ut solglasögon ;-)
En rätt flitig lördag har det varit och det känns som om vi har fått en hel del gjort här hemma. Städat och tvättat och stått i, så nu är till och med soffornas kuddöverdrag rena och fina. Och alla hundarnas madrasser och täcken luktar rent och gott. Nice!
Nu börjar det riktigt kännas att det är sommar. Vi har ju iofs inte haft det så varmt, men det är härligt nygrönt överallt, det blommar och luften är så där somrigt mättad av häggdoft. Helt klart den bästa tiden på året!
Ja och så har humlorna kommit...i MASSOR. Jag har nog aldrig sett så många faktiskt. Jaffer har gjort det till en sport att jaga de stackars humlorna, som givetvis svarar med att bli riktigt förbannade. Helt förståeligt! Ja nu jobbar vi för fullt på att lägga in ett förbud för humletrakasserierna. För om humlorna blir förbannade...vad ska då inte getingarna bli?!? Hugaligen!
För Beppe och Gandhi är det kärlek som gäller just nu. Och till vem...ja det är just frågan. Har aldrig nånsin sett dom så kollriga förut. Visst brukar de gå och snusa annars, men nu fullkomligt dammsuger dom kvarteret. Fullständigt tossiga och kärleksrusiga båda två. Måste vara en riktig pangbrud :-)
Imorgon ska vi vara ute i skogen mest hela dagen. Härligt för både två-och fyrbenta :-) Men nu, är det nog dags att gå och lägga sig innan det börjar ljusna.
Natti natti!
Jaha! Nu grötar texten ihop sig igen. Suck! Vad sjutton gör jag för fel???

2 kommentarer:

Jeanette sa...

Jaha du har klätt på dig shortsen?? Modig du är :-D själv så har jag kommit till T-shirt vill väl skona min omgivning från att bli blind :-D.. Underbara årstid!!

Ha det så bra
Femi hälsar till grabbarna.

lollo sa...

kul att även ni fått sommar ;-)