tisdag 23 september 2008

Bara att konstatera att...

..utfodringen med risavkok/ris funkade utmärkt! :-) Beppe mår som en prins igen. Och får äääntligen äta vanlig hundmat igen, något som han saknat oerhört dessa dagar. Det är nog bra att han fyller ut den nyuppkomna getingmidjan lite också så han orkar trycka till sin "lillebror" lite grann, bara för att visa honom att han är back in business ;-) En Gandhi som är frisk när man själv är sjuk, kan nog minst sagt vara lite...mycket :-D

Grabbarna följde med mig upp till min mamma och målade idag. Inte några lysande målarlärlingar direkt, briardlufsarna. Sprang mest ivägen, nosade fast målartejp i ansiktena, la sig för att sova nästan mitt i målningen och så vidare. Och suckade LJUDLIGT då dom blev förpassade till ett annat rum, och låg sen och blängde förorättat. Hm...kanske är det helt enkelt matte som är blind för deras målartalang ;-)

Nåja, Anders kom och räddade dom efter några timmar och tog med sig dom ut i skogen och då gissar jag att mattes orättvisa behandling var glömd i ett nafs :-) Ja förresten...matte själv är kanske inte en så lysande målare som hon tror ;-) Efter en titt i spegeln var jag tvungen att konstatera att så kanske inte är fallet. Jisses, det var ju inte MEJ jag skulle måla! Vitt, vitt, vitt överallt - på armarna, i ansiktet, i håret. En lång blötläggning i badkaret var absolut nödvändig för att göra mig något så när presentabel, när jag ska iväg och jobba imorgon.

Någon som också skulle behöva ett bad är Gandhi. Tycker han badade nyss men nu är han redan så skitig att han bara måste. En rejäl genomkamning skulle heller inte skada så vi får nog ta en groomingdag så snart som möjligt. Ja, Beppe bör nog få en han också, annars blir han deppig ;-) han älskar att bli ompysslad och tycker att det är förbaskat orättvist nu när han är nerklippt - det är ju bara Gandhi har tovor...hemska tanke! :-D

Tjipp!

Inga kommentarer: