onsdag 30 juli 2008

Så varmt...

...tycker Beppe och Gandhi. Olidligt varmt! Hittills har de kunnat bada i sjön men nu strömmar allt fler festivalbesökare till, och då börjar det att vara ont om badplatser för hundarna. Det är folk överallt! Idag stoppade jag helt enkelt hundarna i duschen istället. Ja, det funkar ju det med. Fast nog är det roligare att bada i sjön...

Värmen gör ju också att det inte går att hitta på så mycket med hundarna förrän det är kväll och svalt, något som gör att dom är så himla rastlösa. Visst kan man hitta på saker inomhus också men dom är vana vid att få mycket motion, och håller därför fullständigt på att krypa ur skinnen. Idag har dom rentav varit odrägliga! Dom har busat och retats med varandra NON-STOP och dom verkar båda ha drabbats av nån slags akut dövhet. Hugaligen!

Ja vid 23-tiden ikväll fick jag nog av huliganfasonerna, och tog gossarna på en promenad runt berget. Ganska svalt och skönt var det, och hundarna tyckte att det var JÄTTESKÖNT att få röra på sig. Hade lite förhoppningar om att vi skulle höra djuren på Frösö-Zoo( Beppe och Gandhi tycker är suuuuperspännande att höra dom stora katterna ryta), men tyvärr hade nog djurparksdjuren redan gått och lagt sig. Vi fick nöja oss med att titta på några nyfikna kossor efter vägen, och så den här...
1½ timmes promenad i lite svalare temperatur gjorde iallafall susen, och nu har de äntligen kopplat av och gått och lagt sig. Yes!!! Bäst jag går och lägger mig jag också. Natti natti!

Inga kommentarer: