tisdag 8 juli 2008

Hemma igen!

Skönt, även om våra två veckor söderöver varit roliga och supertrevliga med vackert väder, kära återseenden och nya trevliga bekantskaper. Som det ska va! :-)

Hemresan var väl egentligen det enda bottennappet...efter en avstickare till en kul affär som var inrymd i en gammal industribyggnad nära Insjön, skulle vi då åka vidare hemåt... Kombination GPS-som-är-helt-ointresserad-av-vackra-vyer och en envis, snudd på tjurig sambo lotsade in oss på väg 296. Suck! För de som inte har åkt den kan jag tala om att det är bara skog, skog och åter skog - i måååånga, långa mil. Och därefter E45 och mer skog...och inte en mack med kaffe hur långt vi än åkte på vägeländet. Katastrofen var ett faktum!
Själv gjorde jag inte ett dugg för att hålla humöret uppe -Tvärtom! Hade sambon valt en tråkig väg så nog sjutton skulle jag göra den ännu tråkigare genom att sura över vägvalet. Jag lovar, tystnaden gick nästan att ta på. Att sura hör väl egentligen inte till mina största talanger, särskilt inte under lång tid men nu tyckte jag faktiskt att jag lyckades över förväntan. ;-) Oväntad hjälp fick jag också av radion, som passande nog spelade urusel musik - på alla stationer! Ha!
Förhoppningsvis håller sig nu sambon i fortsättningen till vägar som inte ser ut som i nån gammal grå öststatsfilm - i alla fall när jag är med. ;-)
Ja, när jag sen äntligen kunde se både öppna landskap och en mack så var lyckan total. Jisses, så gott det var med kaffe! Och det dåliga humöret var som bortblåst. ;-) Och vem kan förresten vara på dåligt humör när man kommer hem till de ljusa sommarnätterna och naturen står i full blom? Inte jag iallafall :-)
Hm, ja det var hemresan det. Men INNAN vi åkte ställde jag ju till det ordentligt...Herrejisses! Vet inte VAD jag tänkte på och OM jag tänkte men jag lyckades hursomhelst sabba Gandhis päls - till Världsutställningen!?! Är det klokt???
Det började med en rejält trött och stressad matte som förväxlade den vanliga saxen med den effilersaxen. Ett ansenligt stycke päls försvann, varpå matten fick panik och försökte ordna till pälsen runt om...och...och...
Som jag grät! Och dammsög päls...och grät. Hade jag bara hållit huvudet kallt efter det där första stora jacket i pälsen, så hade det ju inte varit någon större fara. Men nu hade jag ju gjort det ännu värre! Att han ändå skulle kunna ställas fanns inte ens med på kartan, och jag kände det nog mest som om jag skulle ha kunnat leta upp närmsta...
Nja, det var väl inte riktigt var SÅ illa...;-) Fast när man har gjort nåt riktigt, riktigt korkat kan man ju åtminstone vilja gå och gömma sig ett halvår eller så. ;-) Tack och lov att det såna här gånger finns sansade människor som kan få en att inse att världen inte går under för en sån här sak! Som till och med kan få en att skratta åt eländet :-D
-Man har fått dumhet för att man ska använda den, skulle min morfar ha sagt. Och det kanske är sant... Alltid lär man väl sig nåt av sina misstag - så småningom. ;-) Och som någon skämtsamt sa: "-Om man ska göra misstag så kan man väl lika gärna göra dom storstilat. Ska man klippa sönder pälsen så gör man det givetvis till Världsutställningen." *flinar* Ja, det här gör jag nog inte om i första taget!
Sänder en STOR KRAM till Jaana och Camilla. TACK!!! Ni är så himla gulliga :-)
Ja, men utställningarna då, som jag var så himla orolig för...
Det gick bra! :-) Gandhi fick Excellent i kvalitet bägge dagarna, fin kritik och placerade sig som 3:a i öppenklass på Världsutställningen. Jag är jättenöjd med det resultatet! Lillgubben!! :-)

STORT GRATTIS till alla framgångar och fina resultat som briarderna och picarderna travade ihop de här dagarna!!! Mååånga vackra hundar var det!!! Och ett särskilt, HEJDUNDRANDES STORT GRATTIS till Gandhis helsyster Cartier Monzerat Fastidious Femi som slog på stort och blev WW-08. DET är häftigt!!! :-) Jisses Jeanette och Jaana, vilken tjej!!!
Det var så himla kul att vara med om dessa dagar, även om man kände sig rätt trött efteråt. Och nu när Beppe och Gandhi varit så tålmodiga på utställningarna så tänkte vi bjussa dom på nåt riktigt skojjigt. Imorgon bär det nämligen av till fjällen för en dagstur, lååångt ifrån alla kammar och borstar. Full fart så att myrvattnet och växtligheten flyger omkring dom, det kommer Beppe och Gandhi att gilla! :-D
Nu är det natti natti!!

Inga kommentarer: