lördag 18 oktober 2008

Briard som målarpensel?

Nja...

Jag har hållit på ett tag med att fixa mammas vardagsrum och idag målades det lister. Dom hårfagra lufsarna följde med och deltog med liv och lust i renoveringsarbetet dvs. la sina nosar i blöt överallt där de inte skulle vara. Ja, de första 45 minuterna iallafall...sen blev det tråkigt och följdaktligen sovdags. Varhelst dom skulle kunna ligga i vägen låg dom - givetvis ;-)

Utvisningarna haglade tätt runt Det skäggiga laget, men dom hade ju full koll på att jag var koncentrerad på annat och passade självklart på att smyga sig tillbaks så fort kusten var klar. Klev jag ner från stegen, låg det en briard nedanför...skulle jag flytta på något, låg det en briard ivägen...ja ni fattar.

Ändå gick det ju rätt bra och jag är ganska nöjd, för inget värre hände än att Gandhis fagra lockar fastnade X antal ggr under maskeringstejpen jag satt upp, och att Beppe satt och lutade sig mot en nymålad golvlist, så att han numera har vita fartränder på svans och rumpa. En baggis! Och vem vet, med fartränder kanske han blir blixtsnabb på inkallningen ;-D

Ja, imorgon har jag iallafall gett mina lurviga "medhjälpare" ledigt. Dom ska tillbringa dagen med husse och det tror jag blir skönt - för alla. För övrigt räcker tapeterna inte till för att knöla in ett par briardlufsar bakom också...inte en chans.

Imorgon var det visst träningsdax för husse och Beppe igen. Det tränas otroligt flitigt. Ja, då får vi ju förresten se om dom där nya fartränderna funkar ;-) Kanske far Beppe-Bus omkring på appellplan som en riktig raket...en snabbflygande ryamatta. Wroooooom!

Om inte annat får dom nog tillfälle att springa av sig efteråt, husse lär nog bjuda gossarna på en rejäl skogspromenad, om jag känner honom rätt. Hm...är nog liiiite roligare för två killar med spring i benen, än att tapetsera...

Nu ropar kudden. Natti natti!

1 kommentar:

Blogobananas sa...

Bugsy har ju också gått den där hantverksutbildningen inom måleri...