måndag 19 januari 2009

Måndag

Skönt att äntligen få känna sig lite piggare efter en synnerligen envis "trekvarts-förkylning". Med andra ord - inte så frisk att man har kunnat gå ut med hundarna utan att pusta och frusta som ett lokomotiv, men heller inte så förkyld att man legat däckad. Rastlös OCH orkeslös, det är ingen bra kombination. Men nu ska jag inte gnälla över en futtig förkylning...ehum.

Vi har väl egentligen inte gjort nåt speciellt sedan vi kom hem från Göteborg. Mest tagit det lugnt och passat på att skogspromenera så mycket som möjligt med briardlurvarna. Rätt skönt faktiskt. Ja, Anders sitter ju såklart framför datorn och tittar på valpbilder femtioelva gånger om dagen ;-) Förväntan är på topp! :-D Och briardmatten får väl erkänna att hon tycker att mallevalparna nog är ruskigt söta ändå...TROTS att de inte är briarder ;-)

Beppe har fått sig en övergång med saxen idag - igen. Den gossen har en makalös pälsväxt! Och pälsen växer i virvlar åt alla håll, så han ser rätt kul ut när det har växt ut nån decimeter :-) Får väl ta litegrann här och där nu, tills det är väder nog att ta fram klippmaskinen. Tror nog att han föredrar en kort frisyr, även den här sommaren. Fast nog saknar matten det vackra, svarta hårsvallet litegrann...

Nä, nu ska jag gå och lägga mig och läsa julklappsböckerna. Har just läst ut "Mig äger ingen" av Åsa Linderborg och jag säger bara det, att om ni inte har läst den - SÅ GÖR DET! Helt klart en av de bästa böckerna jag läst på länge. En gripande, kärleksfull och fullständigt hjärtknipande barndomsskildring som jag definitivt kommer att läsa om - när jag införskaffat Wettex-överdrag till kudden ;-) *snyft* Så himla bra!!

Fick också "Flyga drake" av Khaled Hosseini, men den får ligga oläst ett tag, för nu har jag börjat på "Låt den rätte komma in" av John Ajvide Lindqvist. Anders har också några nya böcker som verkar lovande så nu blir man inte "läs-lös" på ett tag ialla fall. Kan ju inte somna om jag inte läser en stund...det går bara inte. Men nu...är det natti natti här i bloggen.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Flyga drake" är väldigt bra och sedan måste du även läsa "Tusen strålaande solar" av samma författare.

Hälsningar från en annan "bokmal" - Maria i Hammerdal.