fredag 14 november 2008

Spänningsmomentet på tävling...

...är viktigt, tycker Beppe. Och för att husse ska få maximalt med spänning på tävlingen imorgon, har Beppe busat till momenten rejält under veckan som gått ;-)

Toklyckligt har han gasat omkring på plan och visat husse alla varianter av lydnadsmomenten som INTE står i regelboken. Jiihaaa!!! Anders kunde i förrgår efter träningen konstatera att hans tävlingspartner för tillfället är en totalförvirrad, överentusiastisk knasluva med minst 10 rävar bakom öronen - ja kan det bli mer spännande än så? Beppe-Bus har slagit till igen!! :-D Ehum...behöver vi nämna att husse inte har speciellt höga förväntningar om ett lysande resultat på denna tävling? *flinar*



Det har blivit rätt intensiv träning sista veckorna då det blev tätt mellan tävlingarna, så i slutet på veckan blev det lite träningsfritt och istället blev det extra många kilometer i benen. Mer fysisk aktivitet brukar vara ett alldeles utmärkt sätt att få honom i balans igen och öka koncentrationen. Hm, vi får se vad Bepps hittar på imorgon... :-)

Ja, Gandhi har ju också tränat. Glömmer ju ofta bort att skriva om hans små framsteg och tossigheter i träningen...får bli bättre på det. Jag har tränat en del på att få honom att lägga hakan i backen inför platsliggning, och idag satt det! Sen gjorde han så även i fjärrdirigeringen, och det får jag väl fundera lite på om jag vill ha. Det minskade inte hastigheten i sättandet idag iallafall, men...ja, jag får fundera lite på det.

Att sitta och ta emot en apport har varit stört omöjligt och jag och Gandhi har lagt ner mycket tid på det, men nu ser det ut att funka lite bättre. Fast idag när jag gav honom apporten så kollade han bara snabbt på mig för att få en bekräftelse om att han var duktig, och sen drog han iväg som skjuten ur en kanon och busade med apporten. Hej och hå! Det var ju det där med självbelöning... ;-)

Men så är han - full av egna idéer och initiativ och ALLTID glad och nöjd över sin insats - hur tokigt det än blir ;-) En underbar kille. Världens bästa!! Och ja, jag är j*kligt partisk ;-D

Inga kommentarer: