torsdag 15 maj 2008

Besök hemma hos Saz

Stora snöflingor imorse och sen regn hela dagen...tråååkigt. Nåja, sommaren kommer nog ändå så småningom. Anders och Beppe har nu bott borta hos tiken Saz, som han är hundvakt åt, i 1½ vecka. Häromdagen var även jag och Gandhi där och hälsade på...

Saz, Beppe och Anders stortrivs med varandra. Frid, fröjd, lugnt och skönt...

...ända tills "lillebror" kom och hälsade på ;-) Eller kanske man ska säga, ormen i paradiset?

Saz trodde knappt sina ögon när han dundrade in på tomten...ett UFO???

Beppe som hittills varit hennes ståtlige prins och som uppträtt med värdighet...

...förvandlades på ett ögonblick till...eh...ja, nåt helt annat...

-Vad håller du på med, din rackare. Ska du fördärva min prins???

Ja, eftersom Beppe inte vill något hellre än att vara hennes prins, slutade han genast upp med barnsligheterna och återgick lydigt till det lugna familjelivet. Men liiite svårt var det allt...att låtsas att den håriga kanonkulan som stört friden, inte fanns...

Lalala!!! Ååååhhh, vad kul jag har med den här bollen!!! Värsta bolltrixaren. HALLÅ; SER NI MIG???

Hm, han påminner om den där spritt språngande galna hackspetten i Kalle Ankas Julafton. Dyker upp ÖVERALLT!!! Ignorera...ignorera...ignorera...

HA!!! En pinne kan ju INGEN motstå. HALLÅÅÅÅ!!! NÅN SNYGG TJEJ SOM VILL LEKA???

Om jag bara ligger här och tänker på något annat, så kanske han försvinner. Man kanske ska låtsas sova...eller spela död...

Du, nästa gång vi ska dejta så tar du INTE med dig din lillebror. Är det förstått??? Här i Brunflo fullkomligt dräller det av prinsar, ska du ha fullständigt klart för dig...

1 kommentar:

Anonym sa...

Du brosan!!

När jag kommer så ska vi brottas, leka tafatt och busa dygnet runt.


Då tänkte jag att Beppe kan passa den där lilla svarta vi har här hemma som älskar att hänga i pälsbeklädda öron!!!
Jag börjar få liiiite ont, hon är så hårdhänt....

Blir super bra!!!

Jösses, va é dé där för tråkig brud som inte faller för din CHARM??

Puss på dig brosan,
Vilja