lördag 10 maj 2008

Finfint väder och den odräglige, stadgade hemmansägaren Beppe Tjäder

Nu är det ljust tills sent på kvällen, nåt som verkligen gör kvällspromenaderna till en njutning. Man vill inte gå in!

Grönskan kommer i raketfart! Här är en Tibast, som växer vilt häromkring i skogsområdena. Vacker och giftig! Och lite egensinnig - blommar INNAN hon grönskar.

En lite annorlunda vecka har det varit. Anders är hundvakt till sin arbetskamrat Lisas hund, och har bott där hela veckan. Och där husse är, är ju också Beppe ;-) Till Beppes stora förtjusning är det en schäfertik vid namn Saz som ska hållas sällskap, och sin vana trogen gör han ALLT för att hon ska tycka att han är världens bästa kille. Och det verkar faktiskt som om han har lyckats. De trivs jättebra ihop :-)
Men jag tror minsann att Beppe blivit lite mallig sedan han "skaffade" gård och flickvän ;-) Emellanåt ramlar han in här på Nybovägen som värsta Allan-Ballan, och visar då tydligt för sin "lillebror" att han numera, minsann är en "riktig karl" Ja herregud!! *flinar* Det muttras och morras en liten stund tills han av matte, nogsamt upplyses om reglerna som råder här hemma. Och snöpligen får återgå till att vara en vanlig Bepp igen. Ja, se killar...*himlar med ögonen*
Gandhi och jag har haft det riktigt mysigt för oss själva, men idag ska även vi åka ut och hälsa på hemma hos Saz. Anders och jag tänkte grilla och ta en lång promenad med alla vovvarna. Jag ska passa på att fota lite också, då det inte har blivit allt för mycket hundfotograferande den sista tiden.
Tjingeling!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kan tänka mig att Beppe är stolt som en tupp & mycket mallig :)
Låter som en underbart härlig kväll mé lång promis & grillning!
Själv ska jag packa in hundarna i bilen och tillbringa natten på jobbet......

Kram på er