fredag 12 juni 2009

Fredag

Just nu är det Where The Action Is i Stockholm, och mina gamla favoriter Pixies står på scenen - och jag är inte där!!! *snyft* Med all säkerhet låter dom inte som förr, men ändå...åhh, vad jag hade velat se dom! Och Neil Young. Nåja, vad är väl en bal på slottet...? Den kan vara dötrist och långtråkig och...och alldeles, alldeles UNDERBAR! *lång suck* Tur att vi hade rabarberpaj man kunde tröstäta medan vi kollade på Mitt namn är Earl på TVn. Det hjälpte lite iallafall...yttepyttelite.

Annars så har fredagen varit regnig. Men det är rätt varmt, så det gör inte så mycket. Väder som gör att det doftar mer sommar - det gillar jag :-)

Veckan har väl varit ungefär som vanligt, också för det fyrbenta gänget. Lite träning, promenader och så har Anders varit ute och sprungit med dom stora gossarna. Och så minst sagt en hel del tovutredning i Gandhis päls, som i en kombination av bus med valp, skogsturer, oräkneliga bad och fjälltur hann bli huuur tovig som helst innan kammen kom fram. Alltså, jag har nog aldrig sett så många och så massiva tovor :-O Hugaligen!

Men nu är det på god väg att bli ändring på det. Men det tar ju lite tid, och kräver en hel del tålamod. Lite för mycket tid, tycker Beppe och Jaffer som följer tovutredningen med längtansfulla blickar. Ååhh, vad dom också vill ha tovor och få ligga där och bara bli pysslade med - länge! Så dom har fått lite borstning och kamning dom också, bara för sakens skull. Rättvist ska det vara! ;-)

Imorgon åker vi nog ut till Brunflo BHK tillsammans med Ingela och briardvalpen Juni. Det är en Prova-På-Dag och det brukar vara en väldigt trevlig tillställning med en massa aktiviteter, grillning och skojtävling. Det ser jag fram emot! :-) En annan som kommer att bli glad är Jaffer, för nu var det ett tag sedan han träffade Juni. Och jag gissar att det blir ett kärt återseende! :-)

Känner jag mig själv rätt så lär jag väl inte kunna hålla mig ifrån att anmäla till skojtävlingen. Är nämligen barnsligt förtjust i sånt, och briardlurvarna lika så :-)

Inga kommentarer: